Psalm 42 - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Jobina Quartel - WaarBenJij.nu Psalm 42 - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Jobina Quartel - WaarBenJij.nu

Psalm 42

Door: simplepilgrim

Blijf op de hoogte en volg Jobina

19 September 2011 | Zwitserland, Bern

Dear people,

just want to share a verse from a (I hope) familiar psalm with you. Some days you are tired and just a little absent, for a woman, there can be many reasons for that ;) thinking too much is one of them!
I felt like that today and psalm 42 came into mind 'why are you cast down o my soul?'
I looked up the psalm in the Bible, read through it and came across this wonderful truth:
'The LORD will command His lovingkindness in the daytime, and in the night His song shall be with me - a prayer to the God of my life.' (verse 8 NKJV)

Need I say more??
I'm actually thankful now that I felt the way I did today :)

May it encourage you as you are reminded of that hope we have in God!

In Christ, jobina

...

Lieve mensen,

bij deze wil ik gewoon even een vers van een (hopelijk) bekende psalm met jullie delen. Soms voel je je moe en een beetje afwezig, voor een vrouw kunnen daar vele redenen voor zijn ;) teveel denken is er zeker 1 van!
Vandaag was zo'n dag en psalm 42 kwam in me op 'mijn ziel wat buigt ge u neder?'
Ik zocht de psalm op, las hem door en kwam toen deze heerlijke waarheid tegen:
'Maar de HEERE zal overdag Zijn goedertierenheid gebieden, 's nachts zal Zijn lied bij mij zijn, een gebed tot de God van mijn leven.' (vers 9 HSV)

Wat kan ik nog meer zeggen??
Ik ben warempel (is dat ABN?) dankbaar dat ik me voelde zoals ik me voelde vandaag :)

Mag het jullie bemoedigen, als je bedenkt welke hoop we hebben in God!

In Christus, jobina


  • 19 September 2011 - 19:07

    Saskia:

    As always...thanks for sharing and take care and know that He takes care of you ;)

  • 19 September 2011 - 19:30

    Marijke:

    Lieve Jobina,
    Bedankt,deze bemoediging kwam op een goed moment.Loof de Here.
    Groetjes

  • 19 September 2011 - 19:47

    Oom Elias/tante Lize:

    Lieve Jobina, deze bemoediging is zeker op zijn plaats dat is voor jou een goede ondersteuning met het werk wat je elke dag mag doen in Kilchzimmer, maar ook voor ons allemaal, ( zojuist een e-mail-bericht aan jou gedaan ) veel liefs van ons God Bless !!

  • 20 September 2011 - 06:26

    Marianne:

    Ha lieve Jobje,
    Mooi om te lezen en zo waar!
    Weet niet of warempel ABN is, in ieder geval wel bekend in de Hoekse Waard dus misschien is het wel HW.

  • 20 September 2011 - 09:15

    Agnes:

    Amen!

  • 21 September 2011 - 18:32

    Rianne Vd Heijden:

    Ha Jobina,

    Warempel is een prima woord hoor, en niet alleen in de Hoeksche Waard.
    Het citaat dat je schrijft is dus voor elke 24 uur....

    Zustergroet,
    Rianne

  • 21 September 2011 - 19:11

    Ds. Doorneweerd:

    Hallo Jobina,

    Dank voor je bemoediging.
    Prachtige psalm!
    Hoop op God, want ik zal Hem weer loven.
    Sjaloom.

  • 23 September 2011 - 07:25

    Sandra:

    lieve Jobina,
    Het raakte me, wat mooi.. God kan troosten en versterken als geen ander en Hij kent ons gewoon helemaal, wauw...wat willen we dan nog meer.

  • 23 September 2011 - 07:33

    Jobina:

    'Wien heb ik nevens U omhoog?
    Wat zou mijn hart, wat zou mijn oog
    op aarde nevens U toch lusten?
    Niets is er waar ik in kan rusten.
    Bezwijkt dan ooit, in bitt're smart,
    of bangen nood, mijn vlees en hart,
    zo zult Gij zijn voor mijn gemoed
    mijn Rots, mijn Deel, mijn Eeuwig Goed!' (psalm 73 vers 13 berijmd)

  • 23 September 2011 - 17:12

    Lize De Geus:

    lieve jobina
    hou maar aan Hem vast,elke dag opnieuw zorgt Hij voor ons.Zelfs voor wij het al vragen.Ja Hij gaf het liefste wat Hij had. Zijn Zoon.
    Groetjes van ons allebei.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Bern

Jobina

Hello people, this is a blog from a simple pilgrim working in Switzerland with a mission organisation. Simple stands for a way of living i want to strive for, so it's especially a reminder for myself ;). Pilgrim stands for a person on its way to a holy place. I'm a sinner saved by grace, a christian, a believer in God the Father, the Son (=Jesus Christ) and the Holy Spirit. The holy place i'm travelling to is at first heaven, but eventually heaven on earth ;). I believe the Holy Bible was inspired by God and is there for the Word of God. I believe one day Jesus Christ will return to this earth, He will make all things new and His people will finally be able to give Him perfect praise and honor for all eternity. Until that day, i will serve my God here on this earth through this life's journey...

Actief sinds 12 Okt. 2006
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 137360

Voorgaande reizen:

01 Juli 2010 - 30 November -0001

KILCHZIMMER @ His time...

Landen bezocht: