Good morning Switzerland/Goedemorgen Zwitserland - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Jobina Quartel - WaarBenJij.nu Good morning Switzerland/Goedemorgen Zwitserland - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Jobina Quartel - WaarBenJij.nu

Good morning Switzerland/Goedemorgen Zwitserland

Door: simplepilgrim

Blijf op de hoogte en volg Jobina

09 Januari 2011 | Zwitserland, Bern

Dear people,

after a short and fine journey i arrived again in my Swiss home (yesterday). It was strangly normal when i woke up this morning and found myself in my Swiss place. When i think of it, it reminds me of the very first time i woke up in this place. It was june 24 2006 and only a few rooms away from here! I wrote in my journal what a mixed feeling it was. Part of me so wanted to go back home and the idea of having to spent 3 months away from home was very scarry! On the other hand i did not wanted to leave this place until those 3 months of learning and growing were through! I just knew for sure God wanted me there for that certain time.
This time i have these mixed feelings again, part of me just wants to go back to the Netherlands and settle down there. Yet on the other hand, i so do not want to leave this place until my time of learning and growing here is through! The difference is, that this time i don't know how long God has here for me and even, if He wants me back in the Netherlands...which makes me more dependent on Him.
'You have shown my ever wondering heart what love is
What on earth is more important than to have all of You

I don't regret choosing You
And I'm not ashamed
That it's You who holds my heart'

(part of the song 'i don't regret' from Barlowgirl)
With 'choosing You' i mean, that God choose me first and then i choose to follow Him.
Thanks for your interest and especially your prayers!
In Christ, jobina


Lieve mensen,

na een korte en goede reis ben ik gister weer aangekomen in m'n Zwitserse thuis. Vreemd hoe gewoon het was om vanochtend wakker te worden in m'n Zwitserse stekkie. Het herinnert me aan de allereerste keer dat ik wakker werd in deze plaats. Het was 24 juni 2006 en slechts een paar kamers hier vandaan! Ik schreef in m'n dagboek wat een dubbel gevoel het gaf. Aan de ene kant wilde ik maar wat graag weer naar huis en het idee dat ik hier 3 maanden zou zijn, was behoorlijk eng! Aan de andere kant wilde ik absoluut niet vertrekken voordat ik die 3 maanden van leren en groeien achter de rug zou hebben! Ik wist gewoon heel zeker dat God me hier wilde hebben voor die bepaalde tijd.
Ook dit keer heb ik dat dubbele gevoel, aan de ene kant wil ik gewoon terug naar Nederland om daar te settelen. Aan de andere kant wil ik hier absoluut niet eerder weg dan dat mijn tijd van leren en groeien er hier op zit! Het verschil is, dat ik deze keer niet weet hoelang God precies voor me heeft hier en ook niet of Hij me wel weer in Nederland terug wil...en dat maakt me afhankelijk van Hem.
'U hebt mijn zoekend hart laten zien wat liefde is
Wat op deze wereld is belangrijker dan U

Ik heb geen spijt dat ik U koos
en ik schaam me er niet voor,
dat U het bent Die mijn hart heeft'

(uit een liedje van Barlowgirl, mijn eigen vertaling)
Met 'dat ik U koos' bedoel ik, dat God mij eerst koos en daarna koos ik ervoor Hem te volgen.
Bedankt voor uw en jouw interesse en vooral, voor uw en jouw gebed!
In Christus, jobina

  • 09 Januari 2011 - 15:14

    Marianne:

    Ha Jobje,
    Fijn dat je weer veilig in Zw'land bent aangekomen. Enne...
    Find rest my soul in Christ alone...

    Liefs, Mar

  • 09 Januari 2011 - 19:12

    Saskia:

    Good to read that you had a good journey and that you are glad to be back; may the Lord be with you every day and guess what? He is!
    ;)

    Love,

    Sas

  • 10 Januari 2011 - 18:37

    Sandra:

    Wat een mooi lied Jobina, put daar ook maar kracht uit, want op Hem kun je je verlaten. Het was fijn om je weer even te zien!
    Veel sterkte de komende tijd, we denken aan je in gebed.

  • 16 Januari 2011 - 17:00

    Rianne:

    Dag Jobina,
    Alweer even terug in Zwitserland. Je maakt veel worstelingen door; zo komt t op mij over.
    Ik hoop dat je het lied blijvend kunt onderstrepen!
    Zustergroet,
    Rianne

  • 20 Januari 2011 - 19:23

    Rianne:

    Hoi Jobina,
    Vanavond tijdens de bidstond in de kerk je naam genoemd aan God; je strijd bij Hem gebracht en gebeden om rust en zegen!
    Striense groet,
    Dit was t groepje:
    Marijke Hoogerwerf, Jan van Westen, Marjo van der Vorm, Ellen McLean, Korina Jongepier, Elly Barth, Carolien Viskil, Gerda van de Woestijne en Rianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Bern

Jobina

Hello people, this is a blog from a simple pilgrim working in Switzerland with a mission organisation. Simple stands for a way of living i want to strive for, so it's especially a reminder for myself ;). Pilgrim stands for a person on its way to a holy place. I'm a sinner saved by grace, a christian, a believer in God the Father, the Son (=Jesus Christ) and the Holy Spirit. The holy place i'm travelling to is at first heaven, but eventually heaven on earth ;). I believe the Holy Bible was inspired by God and is there for the Word of God. I believe one day Jesus Christ will return to this earth, He will make all things new and His people will finally be able to give Him perfect praise and honor for all eternity. Until that day, i will serve my God here on this earth through this life's journey...

Actief sinds 12 Okt. 2006
Verslag gelezen: 579
Totaal aantal bezoekers 137358

Voorgaande reizen:

01 Juli 2010 - 30 November -0001

KILCHZIMMER @ His time...

Landen bezocht: