faithful...trouw... - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Jobina Quartel - WaarBenJij.nu faithful...trouw... - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Jobina Quartel - WaarBenJij.nu

faithful...trouw...

Door: simplepilgrim

Blijf op de hoogte en volg Jobina

16 Juli 2011 | Zwitserland, Bern

Dear people,

thanks for your patience! At least, if you're still here ;)
I just wanted to let you all know i'm still here in Switzerland working in the laundry and the kitchen. Just had a rough time, but honestly believe the lowest point is behind me! Rigth now, i just wanna testify of Gods faithfulness. At the lowest point He really had EVERY right to just leave me in my bitterness and anger, but He didnt! In His love and mercy He showed me what was going on in my life and it made me realize i dont wanna go on like that, i dont wanna become a bitter woman. He took my bitterness away and replaced it with His peace and a deeper respect and love for Him. He is so faithful!
I've been listening a lot lately to the newest cd from Rebecca st James and i just wanna share 1 song with you (you know me :D )

Grant me serenity to accept things
The things I cannot change
Grant me the courage, Lord, to change what I can
Wisdom to know the difference
In my weakness You can shine
In Your strength I can fly and

You make everything beautiful
You make everything new
You make everything beautiful
In its time, in Your time
It’s beautiful

Grant me serenity, Lord, and patience
For things will take time
Grant me freedom to walk a new path
And let me feel Your love
In my weakness You can shine
In Your strength I can fly

Lifting open hands to You my Savior
Beautify my soul
Knowing You redeem my pain and failure
Purify my soul
Beautify my soul

(Rebecca st James 'You make everything beautiful' from the album 'i will praise You')

Once again, THANK YOU for your interest & support in my live & ministry! And above all: Thank You Jesus for being my Healer & Saviour!

Blessings, Jobina


Lieve mensen,

bedankt voor jullie geduld! Als jullie hier tenminste nog zijn ;) !
Ik wilde jullie gewoon even laten weten dat ik nog steeds hier in Zwitserland aan het werk ben in de linnenkamer en de keuken. Heb een moeilijke tijd gehad, maar ik geloof echt dat het dieptepunt achter me ligt! Op dit moment wil ik simpelweg getuigen van Gods trouw. In het dieptepunt had God ECHT alle recht om mij in mijn bitterheid en boosheid achter te laten, maar dat deed Hij niet! In Zijn liefde en genade liet Hij me zien wat er gebeurde in mijn leven en toen realiseerde ik me, dat ik zo niet door wilde gaan, ik wil geen bitter persoon worden. Hij nam de bitterheid weg en vulde de leegte met Zijn vrede, een dieper respect en een diepere liefde voor Hem. Hij is zo trouw!
Ik luister veel naar de nieuwste cd van Rebecca st James de laatste tijd en ik wil 1 nummer met jullie delen (zoals jullie inmiddels wel een beetje van me gewend zijn :D )

Schenk mij de kalmte om te aanvaarden wat ik niet kan veranderen
Schenk mij de moed, Heer, om te veranderen dat, wat ik kan veranderen,
en de wijsheid om het verschil hiertussen te zien
In mijn zwakheid kan U schijnen
In Uw kracht kan ik vliegen

En U maakt alles prachtig
U maakt alles nieuw
U maakt alles prachtig
op z'n tijd, op Uw tijd

Schenk mij kalmte, Heer, en geduld
want de dingen hebben tijd nodig
Schenk mij de vrijheid om een nieuwe weg te gaan
en laat mij Uw liefde voelen
In mijn zwakheid kan U schijnen
In Uw kracht kan ik vliegen

Open handen naar U opgeheven
Maak mijn ziel mooi (misschien beter vertaald 'heel' )
Wetend dat U mij bevrijdt van mijn pijn en fouten
Reinig mijn ziel

(Rebecca st James 'You make everything beautiful' van het album 'i will praise You'...maar zoals gewoonlijk, de Engelse vertaling is veel beter en de Nederlandse is mijn eigen vertaling op dit moment ;) )

Nogmaals, BEDANKT voor jullie interesse & steun in mijn leven en zendingswerk! En boven alles: Dank U Jezus, dat U mijn Heler & Redder bent!

Zegen, Jobina



  • 16 Juli 2011 - 20:45

    Mams:

    Groot is Zijn trouw.
    Elke dag weer.

  • 17 Juli 2011 - 08:42

    Saskia:

    Thanks for sharing Job; amen!
    Hij is onze Vrede....

    Take care &
    Lots of love!

  • 17 Juli 2011 - 13:33

    Marijke:

    Prachtig lied, Jobina.
    De Here zegene je,
    groetjes en liefs

  • 17 Juli 2011 - 18:40

    Rianne Vd Heijden:

    Ha Jobina,
    Kunnen we wel 'simpelweg' getuigen van Gods trouw?
    Dank voor je verhaal! Wat bijzonder dat je bitterheid plaats maakte voor vrede!
    Alle goeds, werkse daar en Gods zegen,
    Rianne

  • 17 Juli 2011 - 19:44

    Jobina:

    Rianne, toch ff een reactie...met simpelweg bedoelde ik dat je soms in je leven terug kijkt en het heel duidelijk en 'simpel' te zien is, dat God trouw is en daarvan getuigen is dan het enige wat je wil en kan doen, uiteraard enkel door genade!!
    Enne, de bitterheid maakte geen plaats voor vrede, maar God!
    Bedankt voor je reactie en dat je me scherp houdt en de anderen uiteraard ook bedankt ;)

  • 18 Juli 2011 - 06:25

    Oom Elias/tante Lize:

    Lieve Jobina wij zijn blij dat je langzaam uit een diep dal gaat klimmen en de mooie bergen om je heen weer kan zien en ook dat je werk met plezier mag doen elke dag in dienst van de Heer, het is een mooi lied wat inhoud heeft voor jou en ons allemaal !! ( wat leuk dat je j.l. zaterdag bezoek kreeg van de fam. Doorneweerd daar word je weer blij van als er bekende mensen op bezoek die onderweg zijn naar een vakantie bestemming in Zwitserland ! ) veel liefs en Gods zegen van ons oom Elias & tante Lize en een knuffel van Sabine.

  • 18 Juli 2011 - 10:02

    Steevens:

    Lieve Jobina Fijn te lezen dat het je goed gaat Ja Hij is zo Trouw God Kracht tilt je over grenzen ,waar je op eigen kracht alleen maar voor was blijven staan. GOD zegen veel liefs. Ome Toon Tante Gerda

  • 18 Juli 2011 - 18:21

    Marianne:

    Leestip... Psalm 77. God blijft dezelfde meis!

  • 23 Juli 2011 - 08:10

    Rianne :

    Hee jobina,
    Ik denk dat we hetzelfde bedoelen met andere woorden. Juist door je getuigenis spreek je groot van God en Zijn werk!
    En inderdaad: Hij maakte plaats voor de vrede!
    Hartelijke groet,
    Rianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Bern

Jobina

Hello people, this is a blog from a simple pilgrim working in Switzerland with a mission organisation. Simple stands for a way of living i want to strive for, so it's especially a reminder for myself ;). Pilgrim stands for a person on its way to a holy place. I'm a sinner saved by grace, a christian, a believer in God the Father, the Son (=Jesus Christ) and the Holy Spirit. The holy place i'm travelling to is at first heaven, but eventually heaven on earth ;). I believe the Holy Bible was inspired by God and is there for the Word of God. I believe one day Jesus Christ will return to this earth, He will make all things new and His people will finally be able to give Him perfect praise and honor for all eternity. Until that day, i will serve my God here on this earth through this life's journey...

Actief sinds 12 Okt. 2006
Verslag gelezen: 405
Totaal aantal bezoekers 137363

Voorgaande reizen:

01 Juli 2010 - 30 November -0001

KILCHZIMMER @ His time...

Landen bezocht: