Love-Hate / Liefde-Haat - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Jobina Quartel - WaarBenJij.nu Love-Hate / Liefde-Haat - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Jobina Quartel - WaarBenJij.nu

Love-Hate / Liefde-Haat

Door: simplepilgrim

Blijf op de hoogte en volg Jobina

29 Maart 2011 | Zwitserland, Bern

Dear people,

hope you aren't too scared by the title above ;), they are 2 strong words indeed, love and hate!
When i was flying between the Netherlands and Switzerland today, i was thinking about these 2 lifes i feel i have. At that point, high in the sky, i was literaly in between the 2 of them. I came to this conclusion: 'i love my Swiss life, but i hate leaving my loved ones'. If anyone ever tells you, that being a true follower of Christ means an easy life without sacrifices...dont believe them!! God never promised an easy going life, but He did promise to always be there, in every circumstance! And what He asks of us, is not just our time, our money, our work...He asks everything! I am learning slowly but surely the meaning of 'seek ye first the Kingdom' and 'we have to obey God rather than men'...and it doesnt say, 'except the people we love most', but Jesus actually tells us that if we love our loved ones above Him, we are not worthy of being His followers!! I love my family and friends dearly, (and we should!) but God has called me and i must follow. Easier said than done, YES, but because He asks, He will give the strength! He doesn't ask me to do it on my own, He asks me to trust and obey Him and then He will do it!!

It was a good, but intensive period at home. Meetings, visits and such. As many of you know, my mum was also in the hospital for a week, after discovering erysipelas. She is home again and recovering, but it seems a slow process. Please pray for healing and patience!

It was very good to see so many of you and if i haven't thanked you personally, i thank you now! What a blessing to know, there is a church behind me in prayer and thoughts!! The church of Christ, that is, not kept together by 1 wall, but by 1 Rock, Christ Himself. A well-known verse, but very appropriate i leave with you:
'I thank my God upon every remembrance of you, always in every prayer of mine, making request for you with joy, for your fellowship in the Gospel from the first day until now, being confident of this very thing, that He Who has begun a good work in you will complete it until the day of Jesus Christ;' Phil.1:3-6

In Christ,
Jobina


Lieve mensen,

hoop dat jullie niet teveel geschrokken zijn van de titel ;), het zijn inderdaad wel 2 sterke woorden, liefde en haat!
Toen ik vandaag tussen Nederland en Zwitserland vloog, dacht ik aan die 2 levens die ik voor mn gevoel heb. Op dat moment, hoog in de lucht, hing ik letterlijk tussen die 2 in. Ik kwam tot deze conclusie: 'ik hou van mijn Zwitsers leventje, maar ik haat het achterlaten van mijn dierbaren'. Als iemand je ooit vertelt, dat een ware volgeling van Christus betekent dat je een makkelijk leventje zult hebben...geloof het niet!! God heeft nooit een makkelijk leventje beloofd, maar Hij beloofde wel dat Hij er altijd zal zijn, in elke omstandigheid! En wat Hij van ons vraagt, is niet alleen onze tijd, ons geld en ons werk, maar Hij vraagt alles! Langzaam maar zeker leer ik de betekenis van 'zoek eerst het Koninkrijk' en 'wij moeten God meer gehoorzamen dan de mensen'...en daar staat niet bij 'behalve de mensen die we het meest liefhebben', maar Jezus zegt zelfs, dat als we onze dierbaren liefhebben boven Hem, we het niet waard zijn om Zijn volgelingen te zijn!! Ik hou ontzettend veel van mijn familie en vrienden (en dat moeten we ook doen!), maar God heeft me geroepen en ik moet volgen. Makkelijker gezegd dan gedaan, JA, maar omdat Hij het vraagt, zal Hij ook de kracht geven! Hij vraagt niet van mij, dat ik het op eigen houtje doe, maar Hij vraagt dat ik Hem vertrouw en gehoorzaam, dan zal Hij het doen!

Het was een goede, maar intensieve periode thuis. Gemeente-avonden, bezoekjes enz. Zoals velen van jullie weten, was mn moeder ook nog een week in het ziekenhuis, toen wondroos geconstateerd was. Inmiddels is ze weer thuis en herstellende, maar het lijkt een langdurig proces te zijn. Bid alstu/jeblieft voor genezing en geduld!

Het was heel fijn om velen van jullie te hebben ontmoet en als ik u/jou nog niet persoonlijk bedankt heb, dan bij deze! Wat een zegen te weten dat er een kerk achter me staat in gebed en gedachten!! De kerk des Heeren, wel te verstaan, niet bij elkaar gehouden door 1 muur, maar door 1 Rots, Christus Zelf.
Ik sluit af met een welbekend, maar toepasselijk Bijbelvers:
'Ik dank mijn God, telkens wanneer ik u gedenk, en steeds in elk gebed van mij voor u allen met blijdschap bid, vanwege uw gemeenschap in het Evangelie, van de eerste dag af tot nu toe. Ik vertrouw erop dat Hij Die in u een goed werk begonnen is, dat voltooien zal tot op de dag van Jezus Christus.' Filippenzen 1:3-6

In Christus,
Jobina

  • 29 Maart 2011 - 20:33

    Corné B.:

    Volg!

    ;)

    Leuk weer van je te horen. En dat je dit met ons deelt. Het is bemoedigend.

  • 30 Maart 2011 - 11:07

    Saskia:

    Take care Job; He does too...
    Good to read you had a good trip. ;)

  • 30 Maart 2011 - 11:28

    Marianne:

    Helemaal waar Jobje... het leven met God is niet altijd makkelijk, maar wel altijd samen met Hem!
    Heerlijk je weer te hebben gezien en gesproken....

    Liefs, Mar.

  • 30 Maart 2011 - 12:36

    Oom Elias/tante Lize:

    Lieve Jobina wij zijn blij dat je weer goed aangekomen bent in Kilchzimmer en ook een nieuwe periode ingaat van ,,haat-liefde,, het blijft altijd weer moeilijk om vam huis en haard te moeten gaan met alle vervelende gevoelens om alles achter te moeten laten , zeker dat je lieve Moeder niet niet goed ter been is en ook alle dingen meeneemt naar je werk waar je geroepen bent!! veel sterkte met alles wij denken dag en nacht aan elkaar en bidden om Gods zegen voor het werk in Kilchzimmer, liefs van ons drieen oom Elias & tante Lize een knuffel van Sabine.

  • 30 Maart 2011 - 19:17

    Henk En Lize De Geus:

    Lieve Jobina
    Heel blij zijn we je gezien,gehoord en gesproken te hebben.
    Afscheid nemen van geliefde en dan ook nog ziek blijft moeilijk.
    Maar weet je, Hij die jou roept is getrouw,en zal voor jou en je moeder zorgen.
    We bidden voor jullie.

  • 03 April 2011 - 12:08

    Rianne:

    Hoi Jobina,
    En dan ben je weer weg uit Strijen....
    ik ben blij dat we elkaar even gesproken hebben bij het medisch centrum voor.
    Ik kon niet op de gemeenteavond zijn, maar heb er later wel over gehoord.
    Donderdag tijdens de bidstond is je naam opnieuw genoemd.
    Veel sterkte in alles!! En ik hoop dat je ook plezier hebt in het werk dat je doet!
    Zustergroet,
    Rianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Bern

Jobina

Hello people, this is a blog from a simple pilgrim working in Switzerland with a mission organisation. Simple stands for a way of living i want to strive for, so it's especially a reminder for myself ;). Pilgrim stands for a person on its way to a holy place. I'm a sinner saved by grace, a christian, a believer in God the Father, the Son (=Jesus Christ) and the Holy Spirit. The holy place i'm travelling to is at first heaven, but eventually heaven on earth ;). I believe the Holy Bible was inspired by God and is there for the Word of God. I believe one day Jesus Christ will return to this earth, He will make all things new and His people will finally be able to give Him perfect praise and honor for all eternity. Until that day, i will serve my God here on this earth through this life's journey...

Actief sinds 12 Okt. 2006
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 137355

Voorgaande reizen:

01 Juli 2010 - 30 November -0001

KILCHZIMMER @ His time...

Landen bezocht: