Maart in Nederland/March in the Netherlands - Reisverslag uit Strijen, Nederland van Jobina Quartel - WaarBenJij.nu Maart in Nederland/March in the Netherlands - Reisverslag uit Strijen, Nederland van Jobina Quartel - WaarBenJij.nu

Maart in Nederland/March in the Netherlands

Door: simplepilgrim

Blijf op de hoogte en volg Jobina

02 Maart 2011 | Nederland, Strijen

Dear people,

after a long ride by car, i am thankful to say i am safely back in the Netherlands. This time it was very special, because my mum and my uncle and aunt came to Kilchzimmer (by car) and we drove back together with 2 cars. It was especially for my mum good to see where i live and work and to meet some dear people.

It is great to see my dearest family here again...how thankful i am for the special band that we have, a band that cannot be broken by distance, but only seems to grow stronger.
Last week i had my very first birthday in Kilchzimmer and it was a very special one (in more that 1 way)! They seem to know me quiet well, as you can see in the picture ;).
A big thank you for all the cards i have received!!

Its hard to explain but whenever i am back in the Netherlands, Kilchzimmer seems like a whole different world, like a long beautiful dream. It really feels like i have a Dutch life and a Swiss life...Strijen is the place where i was born and raised and where i can be with my dearest family, Kilchzimmer is the call God gave me, for now. Both are beautiful and although its sometimes confusing, i feel truly blessed to travel in between those 2.
Here's a part of a song that i recognize; all glory to God, my Savior and Healer...

'I've had questions without answers
I've known sorrow, I have known pain
But there's one thing that I cling to
You are faithful, Jesus You're true
When hope is lost
I call You Saviour
When pain surrounds
I call You Healer
When silence falls
You'll be the song within my heart'
( ''when the tears fall'' )

Lately i am learning that no matter what i feel, think or even know, God remains the Same. Thats why i cling to this truth: You are faithful, Jesus You're true!
And even when there seems to be no hope, but only pain, i will call Him my Savior and my Healer, because He (and only He!) can and will deliver us, He is 'the God of our salvation' at all times (psalm 68:19-20)!
SOLO DEO GLORIA

Thank you so much for all your support in any way!!
In Christ, Jobina


Lieve mensen,

na een lange rit met de auto, ben ik dankbaar te kunnen zeggen dat ik veilig terug ben in Nederland. Dit keer was het wel heel bijzonder, omdat mn moeder, oom en tante naar Kilchzimmer waren gekomen (met de auto) en we zijn samen met 2 auto's terug gekomen. Het was vooral bijzonder voor mn moeder om te zien waar ik woon en werk en om hele speciale mensen te ontmoeten.

Het is geweldig om mijn liefste familie hier weer te zien...ik ben heel erg dankbaar voor de bijzondere band die we hebben, een band die niet gebroken kan worden door de afstand, maar alleen maar sterker lijkt te worden.
Afgelopen week had ik mijn allereerste verjaardag in Kilchzimmer en het was een hele bijzondere (in meer dan 1 opzicht)!. Zoals je op de foto wel kunt zien, lijken ze me daar al aardig te kennen ;). Heel erg bedankt voor alle kaarten die ik gekregen heb!!

Het is moeilijk uit te leggen, maar telkens als ik weer terug in Nederland ben, dan lijkt Kilchzimmer echt een hele andere wereld, alsof ik het allemaal in een mooie, lange droom beleefd heb. Het voelt echt of ik een Nederlands leventje heb en een Zwitsers leventje...Strijen is de plaats waar ik geboren en getogen ben en waar ik bij mn liefste familie kan zijn, Kilchzimmer is de plaats waar God me roept, voor dit moment. Beide zijn prachtig, en ook al is het soms verwarrend, ik voel me gezegend dat ik tussen deze 2 mag reizen.
Hier is een stukje uit een liedje, wat ik erg herken; alle eer aan God, mijn Redder en mijn Heelmeester...

'Ik heb vragen gehad, zonder antwoorden
Ik heb verdriet gekend, ik heb pijn gekend
Maar er is 1 ding waar ik me aan vasthoud
U bent getrouw, Jezus U bent waarachtig

Wanneer er geen hoop is,
noem ik U toch Redder
Wanneer pijn mij omringt,
noem ik U toch Heelmeester
Wanneer de stilte valt,
bent U het lied diep in mijn hart.'
( ''when the tears fall'' )

De laatste tijd leer ik, dat wat ik ook voel, denk of zelfs weet, God Dezelfde blijft. Daarom hou ik me vast aan deze waarheid: U bent getrouw, Jezus U bent waarachtig!
En zelfs als er geen hoop, maar alleen pijn lijkt te zijn, dan nog noem ik Hem mijn Redder en mijn Heelmeester, want Hij (en Hij alleen!) kan en wil ons bevrijden, Hij is 'de God van onze zaligheid', ten alle tijden (psalm 68:20-21)!
SOLO DEO GLORIA

Bedankt voor al uw, jouw en jullie steun, op welke manier dan ook!!
In Christus, Jobina
ps. ik hoop velen van jullie te zien :)

  • 02 Maart 2011 - 18:21

    Bas En Ria V D Giese:

    Welkom thuis in Strien,en geniet van
    die periode in Holland.
    Niet geweten,maar nog van harte met
    je verjaardag,gezondheid en Godszegen voor de toekomst in alles.

  • 02 Maart 2011 - 18:41

    Oom Elias/tante Lize:

    Lieve Jobina, welkom thuis aan de Bosweg en probeer de dagen van rust te vinden temidden van al jou familie en vrienden(innen) wij wensen je een goede tijd in Nederland, God Bless! liefs van ons,oom Elias & tante Lize en een knuffel van Sabine.

  • 02 Maart 2011 - 21:29

    Rianne Van Der H:

    Hoi Jobina,
    Welkom in Strijen! Ik hoop dat je fijne dagen/weken hebt in 'je dorp' met allen die je lief zijn!
    Groet,
    Rianne

  • 03 Maart 2011 - 19:26

    Marianne:

    AMEN on that sistah!
    Love u very much!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Strijen

Jobina

Hello people, this is a blog from a simple pilgrim working in Switzerland with a mission organisation. Simple stands for a way of living i want to strive for, so it's especially a reminder for myself ;). Pilgrim stands for a person on its way to a holy place. I'm a sinner saved by grace, a christian, a believer in God the Father, the Son (=Jesus Christ) and the Holy Spirit. The holy place i'm travelling to is at first heaven, but eventually heaven on earth ;). I believe the Holy Bible was inspired by God and is there for the Word of God. I believe one day Jesus Christ will return to this earth, He will make all things new and His people will finally be able to give Him perfect praise and honor for all eternity. Until that day, i will serve my God here on this earth through this life's journey...

Actief sinds 12 Okt. 2006
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 137358

Voorgaande reizen:

01 Juli 2010 - 30 November -0001

KILCHZIMMER @ His time...

Landen bezocht: